woensdag 9 december 2020

Met twee maten meten?

 Ik plaats dit Blog op goed vertrouwen. Het gaat over vrijheid van meningsuiting en ik heb alweer heel veel mensen tegen me in het harnas gejaagd. Maar: ik vind dat ik mag zeggen wat ik wil en wat ik vind. Ik scheld niet en ik beledig niet en nee, ik ga NIET wijken voor hen die me bedreigen!

Kauthar Bouchallikht, die kandidaat-Kamerlid is voor GroenLinks, ‘baalt’ van haar aanwezigheid bij een demonstratie in 2014 tegen geweld in de Gazastrook waar Israël werd vergeleken met nazi-Duitsland. ,,De vergelijking tussen Israël en Nazi Duitsland is walgelijk. Ik verafschuw antisemitisme, het gaat in tegen alles waar ik voor sta", schrijft ze op Twitter. Ze stond overigens wel met een anti Joodse vlag in haar hand. (Een quote.)

Natuurlijk is het begin van het verhaal nooit het eigenlijke begin. Het eigenlijke begin is dat de media, nu ja, de mensheid, meten met twee maten. Nu ja, ik, wij, misschien wij allen wel, doen dat. Wij doen dat om ons eigenlijke gelijk te krijgen toch? Als jong kind begonnen we al, om onze ouders te vertellen dat wat wij voor waar hielden ook zo was. We logen, nu ja, dat is sterk gezegd, maar wij verdraaiden de waarheid een beetje om dat gelijk te kunnen krijgen, denk ik, nu ja, zo staat het me bij. Ik weet dat ik, als kind, nogal wat leugentjes om bestwil opdreunde, maar, wie van ons niet? Dat was een deel van het opgroeien, net als wij, als ouders, die leugentjes doorhadden en slikten, we hadden ze zelf vaak genoeg gebezigd, toch?

Opgroeiend en groeiend en volwassen wordend, werd het iets erger. We moesten al dan niet leugens of halve waarheden slikken van onze (toenmalige) partners, van onze (toenmalige) chefs of (toenmalige) ondergeschikten en ja, dan moesten we maar zien wat we daar mee deden? Vaak konden en kunnen het, nu nog steeds, in de juiste context plaatsen, niet waar? We hebben ondertussen levenservaring zat om dat achteraf te bekijken en op waarde te schatten en kunnen over het algemeen leugens/onwaarheden/verdraaiingen van die waarheid of waarheden doorzien en plaatsen in die juiste context. 

Soms is dat overigens heel moeilijk, vooral als het om 'zogenaamde' waarheden gaat die 'zogenaamde' bekende NL'ers uitspreken/uitspraken en ik heb het voor eens een keer niet over De Mol/Joling/Geer of zo, maar over, wat men zou noemen: serieuze politici. Hoewel?

Ik heb het nu even over de totale verkettering van Thierry Baudet. (NB: ik ben een absolute tegenstander van die abjecte man, hoor. Geen goed woord over mijn lippen over die megalomane figuur, die me heel veel aan een oud commandant van mij doet en deed denken. Toch een paar kanttekeningen over die nare man en wat uitspreken van hem. Want: hoe kan het dat Baudet, ik ben, ik zei het al, abso geen voorstander van hem, integendeel, met allemaal antisemitische uitspraken, allemaal helemaal verwerpelijk, zijn hele partij en zijn persoon ziet ten onder gaan? Dat is geen grap, hoor, hij heeft het allemaal gezegd.

Ene mevrouw Pouw-Verweij, eerste kamer lid van het FvD, aanwezig bij een bijeenkomst van de partij en zijn uitspraken horende, schreef en vertelde dat Baudet 'lacherig' deed over antisemitische en homofobe uitlatingen in de appgroepen van de jongerenafdeling van de partij. "Ik gaf aan dat ik vond dat we antisemitisme of nazisme niet moesten tolereren. Thierry vroeg toen 'waar komt jouw kruistocht tegen het antisemitisme vandaan'? Ik gaf aan dat iedereen toch tegen antisemitisme was, en hij zei 'bijna iedereen die ik ken is antisemiet'. Er werd gevraagd of hij een grap maakte, maar dat ontkende hij."Haar quote. Die zelfde mevrouw Pouw-Verweij zou vervolgens het relativeren van de Holocaust in de appgroepen 'dom en schadelijk' hebben genoemd. "Thierry zei toen 'ze zijn niet dom, ze hebben juist een heel hoog IQ, daarom zeggen ze deze dingen ook'."

Nu ja, zo'n man mag je wegjagen, aanklagen en straffen. Terecht. Goed. Maar dan dit:

 Ene mevrouw Bouchallikt, aan de naam te horen van niet Nederlandse afkomst, nu ja, aan de naam te horen is die Baudet dat ook niet, natuurlijk, net als Zwarte Piet niet, en dat een dame als, Kauthar Bouchallikht, die kandidaat-Kamerlid is voor GroenLinks, ‘baalt’ van haar aanwezigheid bij een demonstratie in 2014 tegen geweld in de Gazastrook waar Israël werd vergeleken met nazi-Duitsland. "De vergelijking tussen Israël en Nazi Duitsland is walgelijk. Ik verafschuw antisemitisme, het gaat in tegen alles waar ik voor sta", schrijft ze op Twitter."

Ja, dat is makkelijk niet? Ik ben abso geen voorstander van haar, integendeel, maar met net zulke statements, zoals Baudet dat ook doet, vind ik ook haar helemaal verwerpelijk, maar dat ze van de partijleiding een 'slap on the wrist' krijgt? Ik begrijp dat de extreem linkse deugkneusen, je begrijpt dat ik de SP en GL daarmee bedoel, natuurlijk. Beiden zijn afsplitsingen van Marxistische en dus ook antisemitische partijen in Nederland en die dat dan wel pikken? 

 Meten met twee maten, zo heet zoiets gauw. Baudet verdoemen en zo'n dame met ook zukse uitspraken binnenhalen? Nogmaals: ik ben geen voorstander of voorstaander van die twee, maar, zoals het oude spreekwoord al zegt: gelijke monniken, gelijke kappen. Ook deze mevrouw moet niet alleen diep door het stof, maar zij moet ook echt geroyeerd worden. Antisemitische uitspraken of uitlatingen, van welke zijde dan ook, duiden op racisme en onverstand bij hen die die uitspraken uiten en hen die het goedkeuren of er naar luisteren en er niet tegen ingaan? 

Dat is wel het begin van nieuwe Jodenhaat en het begin van een nieuw, maar al heersend, racisme. Kijk daar nu goed naar. Zo begonnen pogroms en oorlogen!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten