maandag 21 december 2020

Over idioten gesproken

Wat een rare beginzin van een Blogje, niet waar? Dat over die idioten? Idioot gewoon natuurlijk, maar het gaat wel over de emoties die in ons land leven nu. Kort. Ik neem aan dat we allemaal het bericht van de EMA hebben gezien. Nee, niet de HEMA, een fraai en oud bedrijf dat kort geleden in handen is gekomen van de JUMBO supermarktketen. Niet echt verwonderlijk want de HEMA was al mede sponsor voor de JUMBO/VISA wielerploeg van dit jaar. (En misschien ook wel de schaatsploeg, ik vind persoonlijk dat schaatsen overigens saai om naar te kijken, eigenlijk)

Maar goed: de EMA, met haar hoofdkwartier in Mokum Alef, heeft besloten dat het Pfizer vaccin  is toegestaan om te gebruiken in ons land! Hip, hip hurray, denk je dan? Nu ja, ik vind het wel allemaal hip hip enzovoort. Eindelijk krijgen we een vaccin dat werkt. (Nee, ik ben niet te voorbarig, eerst 'kiek'n wat 't wort', zei een oudere (Twentse) arts al eens tegen me, maar ja, dat vaccin, 'it's out there and kickin to get in', zeg maar.) Dus ja, we hebben een opening en een oplossing om dat k.. virus te verdrijven. Dat, ook weer gecombineerd met de dreiging van dat meer besmettelijke virus in de UK? Man, zou het niet tijd worden dat we wat meer zekerheid of bestendiging hebben, in onze levens toch? Of is het slechts een verhaaltje om ons in slaap te sussen? Persoonlijk denk ik dat het vaccin er is, dat het gaat werken en dat het nog heel lang duurt voor we allen gevaccineerd zijn. 

Ik, en mijn nieuwe en oude collegae KM verplegers met mij, weten vrij veel over vaccineren. Wij, ik spreek dus nu voor een aantal oud marine ziekenverplegers, hebben jaren lang onze marinemensen ingeënt, werden zelf natuurlijk ook ingeënt tegen van alles en nog wat, met de meest waanzinnige soorten vaccins, ik schreef er al eerder over. Dus ja/nee, om dit vaccin niet te accepteren? Twee straten te ver. Ik geloof zeker dat het het einde gaat worden van de afgrijselijke golf aan besmettingen en aan het aantal sterfgevallen en zo. (Laat staan aan het aantal hospitaal opnames en aan de IC opnames, toch? Dan wel aan de overbelasting van de zorgwerkers?)

Maar een heel andere beschuldiging komt voorbij op het, het bijna altijd totaal verfoeilijke net, op dat soms heel nare faceboek. Ik begrijp helemaal dat mensen zich zorgen maken, dat mensen bang zijn, dat ze behoorlijk over hun toeren zijn. Logisch, hoor. Maar: wanneer mensen bang zijn, gaan ze zich verdedigen. Dat is dus de hele oorzaak van oud en nieuw, de vuurwerken, om kwade geesten af te weren, van de paasvuren, ook om rare geesten af te weren, nu ja, noem maar op. Dat werkt natuurlijk.

Nu wij momenteel, ik zeg echt momenteel, want het gaat weer goed komen, (de mensheid overleeft altijd, wij zijn, buiten insecten natuurlijk, het sterkste ras ter wereld), even in een 'corner', (oké, dat is de hoek waar een bokser ff inzit na een aantal dreunen op zijn smoel)l fase zijn, gaan minder slim volk ons voor: de dwaze en idiote mensen van de complotten. Ik neem aan dat jullie de meesten gezien dan wel gelezen hebben? Maar vandaag/-vanavond kwam er een nieuwe voorbij, die zo gemeen was. Nee, niet echt gemeen, maar zo dom en smerig, zo riool achtig stinkend van diepte, zo ongenuanceerd, zo totaal idioot, zo achterlijk als/of ik het nooit had gehoord en ja, nee, helaas, kwam die van een oude, ooit, vriend van me, ik bijt mijn tong in twee, dat ik hem ooit zo genoemd heb, maar hij vergeleek Rutte, onze pm, met Marc Dutroux! 

Nee, ik ben geen Rutte mens, ik stem geen VVD. De politiek van die partij is niet de mijne. Maar om onze mp, een, in mijn ogen, onkreukbaar mens, te vergelijken met een moordenaar als Dutroux? 

Nou nee, nee, nee. Je mag hem haten, natuurlijk, je mag kritiek op hem hebben, je mag zijn beleid vreselijk vinden, je mag zijn politieke ideeën verfoeien, maar nee: je mag zo een man noot vergelijken met Marc Dutroux.

Toen ik dat las, nu ja, ik las dat opeens en ik stond met mijn bek vol tanden, ik heb ook nog eens een kunstgebit, was ik volkomen uit het veld geslagen! WAT? Hoe durf je? Welke idioot schrijft dit? Ik kwam er al rap achter en schreef een enorme kritiek aan hem, Maar, voordat ik die maggogel kon 'ontvrienden' deed hij dat al bij mij. Wat een l..! Maar goed, gelukkig dus, weer idioot minder om op te reageren.

Ik wil graag zijn naam aan je doorgeven hoor, zo kunnen we ook eens 'haitmail' sturen aan een idioot. 

Hij heet Joop van Lent en hij is een gedegenereerde! Zoek hem op en stuur de idioot hatemails, Please

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten