woensdag 2 december 2020

Zou het dan, eindelijk?

 Nu ja, om te beginnen zijn die twee achterlijke megalomanen van ons beeldscherm verdreven, waar ze veel en veel te lang beslag legden op onze tijd. Je weet wie ik bedoel? Maradona en Frank Kramer? Nee, natuurlijk niet, nee, dat waren wel aparte figuren, maar wel redelijk eerlijke en aardige en goede mensen heb ik het idee.

Nee, de grote twee van de wereld: Thierry en in zijn schaduw, volgens Thierry zelf dan, Trump en ja, man er ging een gehuil van vreugde van echt weldenkende mensen op toen die beiden het veld moesten ruimen. De Baudet omdat hij ronduit gezegd, antisemiet was en Trump omdat hij ronduit gewoon een achterlijke galbak was.

Maar, tegelijk met het veld ruimen van die twee eikels was er beter wereld nieuws. Er schijnt, nu ja, er schijnen, een aantal vaccins tegen Het Virus te zijn. De werkzaamheid van dat vaccin is nog niet helemaal "one hundred and eighty", maar het is goedgekeurd door de NL autoriteiten. Dus ja, een goed begin, denk ik.

Sta ik te springen om dat vaccin te krijgen? JA, JA, JA. Ik wil natuurlijk gevaccineerd worden, ASAP. Ik geloof dat het vaccin er eindelijk is en dat het misschien wel eens de redding van de mensheid zal kunnen zijn. Hoewel de cijfers van besmettingen/opnames in ziekenhuizen en de IC's, steeds ietsje lager worden, geloof ik niet dat de mens een totale zelf immunisatie kan komen, ondanks het geloof van het RIVM, aan het begin van de pandemie. Nee, er zal geprikt moeten worden en flink. De eerdere vreselijke pandemieën gingen ook niet van zelf over, ik noem de Sjanghai griep, de Mexicaanse variant en ja, noem het nu maar: de Spaanse griep. Ik ben in vele landen geweest, op uitzending en ben zo vaak geprikt met de meest waanzinnige vaccins. DTP,natuurlijk, maar ook Tyfus, Cholera, Japanse Encefalitis, deel drie, nu ja, noem maar op. Ik heb nog wat van die gele Internationale Vaginatie, sorry, geintje van een van onze bemanningsleden ooit, vaccinatie boekjes ergens in huis rondzweven. Met goedgekeurde stempels en al.

Dus ja, ik laat me vaccineren, graag zelfs. Nu ja, tot dat we weten wat er in Engeland en in België gaat gebeuren, als het daar helemaal misgaat? Nee, dat is een flauw gebbetje.

Maar: zou het dan eindelijk gebeuren? Zouden we volgend jaar kerst en zo kunnen vieren in de familiekring? Wij, onze familie kring, heeft besloten het dit jaar maar niet te doen, dat vieren. Jammer maar helaas, het zij zo.


Hoe denken jullie, kritische lezers, over mijn mening?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten