dinsdag 18 april 2017

Het is die gluiperd toch gelukt!

Der waren nogal wat rellen en opstootjes in heel Europa, de afgelopen tijd. Niet alleen over de verkiezingen die er aan gaan komen in vele landen, zelfs May maakte bekend dat er vervroegde verkiezingen zouden zijn, in juni, en waar ons land, bij die verkiezingen, al de spits van af beet, maar vooral over het referendum dat die Turkse magoggel Erdogan de alleen heerschappij zou gaan geven over zijn staat. Er was vele en felle discussie over, zowel hier als in de buurlanden en in het thuisland natuurlijk. (Kort door de bocht: ik vind dat al die Turken die voor het referendum hebben gestemd, alsnog uitgewezen zouden moeten worden en dan snel en dat hun NL paspoort meteen verbrand moet worden.)
Goed: de AKP, die partij van die vreselijke Turkse dictator en neo-nazi, heeft gewonnen, maar, vraag niet hoe. Heel veel stembiljetten die PRO/voor stemden, zouden niet geldig verklaard moeten zijn, ik hoorde dat dat wel twee en een half miljoen waren. Dat zou een behoorlijke slag in het gezicht van Snorreman betekenen. Maar goed, hij won, voorlopig. Zoals altijd, en daar erger ik me de rattente... en de tyfuska... aan, gaan al die graf Turken meteen de straat op met die magoggel vlaggen van hen in die kloten auto's. Man, hoe nationalistisch kun je zijn?
Helaas is de grote Leider van Amerika het helemaal met heem eens. Trump belde meteen zijn gelukwensen door naar Ankara, of welk geitenhoeders gehucht de man zich bevindt. Tja, Trump, Poetin, Erdogan. Wat is het nou dat die mannetjes van helegaar niks, mekaar zo vinden? Wat is het nu toch dat die mafkezen aan elkaar zo goed vinden?
Ik denk dat ze allemaal als kind op de kleuterschool gepest zijn, vanwege de kleur van hun haar of hun kleine gestalte of een tic of zo. Later, in de militaire dienst, werden ze waarschijnlijk, tijdens het gezamenlijke douchen, gepest door de kleinere penis die ze hadden, weet ik het? Trump natuurlijk niet. Trump is nooit in dienst geweest. Door een rijke pa uitgekocht, denk ik?
Maar bien.
Het is de gluiperd van een Erdogan toch gelukt, door heel veel campagne voeren en door vooral indoctrinatie, om een bijna meerderheid te behalen. In zijn eigen land stemde slecht 51% voor zijn dictatorschap. In de buitenlanden van zijn rijk, stemden 71 van de honderd Turkse medelanders voor hem. (In Belgiƫ was dat geloof ik 73 op honderd.)
Ik ben geen historicus, maar als ik even terug graaf in het geschiedenis hoekje van mijn geheugen, kan ik ook Pol Pot, Mao Zedung, Jozef Stalin, Napoleon Bonaparte, de Fuehrer en nog een paar van dat soort fanatici kregen geloof ik nog niet eens zoveel procenten van de stemmen. Dus ja, Erdogan heeft de zaak lopen flessen.
Turkije wordt dus een gevaarlijk gebied en, naar ik begreep, is het aantal vakantie reizen naar dat land vreselijk afgenomen. Gelukkig, er bestaan nog mensen met een geweten. Ik zou al nooit naar dat land zijn gegaan, overigens, maar als je wilt, be my guest. Besef alleen dat je een dictatoriaal regime gaat steunen en financieel gaat ondersteunen.

Over Wilders wordt veel kwaad gesproken. Maar hij zal, mocht hij, wat ik niet geloof, aan de macht komen, dan zal hij losser zijn dan dat belachelijke Turkse mannetje. Ik vrees het ergste voor de Turken en hun vrijheden. Ik vrees nog meer voor de Turkse vrouwen die nu al niet veel in te brengen hebben. Ik vrees nog meer voor het islamgeloof dat binnenkort een staatsgeloof wordt in Turkije. 

Erdogan, Poetin, Trump? My god, waar gaat deze wereld heen? Geef mij dan toch maar Rutte, Wilders, Klaver of Buma. Ook allemaal gekken, maar wel Nederlandse en dus meer betrouwbare gekken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten