donderdag 14 maart 2013

Brutaliteit!

Dat gedoe met die spiegelvoorraad koste me een hoop tijd. Tijd die ik niet in overvloed heb, want, rond tien uur, wordt mijn DV vracht verwacht. Dat zou vandaag een extra grote hoeveelheid zijn. Omdat, ik schreef het al, mijn automatische bestellingen het niet of nauwelijks meer doen, had ik dus handmatig bij laten bestellen.Dat is niet handig natuurlijk, jezelf nog eens een hoop werk toedelen, terwijl je, als je niet reageert op dat niet goed werkende systeem, en je dus nog je kunt verschuilen achter: 'Goh, het bestelsysteem werkt niet, pech, toch?' je jezelf een hoop werk minder bezorgd. Nu ja, zo werk ik niet en reageeer ik niet en de meesten van ons niet, denk ik. Dus maakte ik een afspraak met FM2, de man van het plan, om toch maar weer eens een grote vracht binnen te laten komen, want al die lege planken! Het lijkt wel een Russische supermarkt, eigenlijk. Nou, dat heb ik dus geweten en ik heb me afgelopen dinsdag de jan-tandjes moeten werken om het allemaal voor elkaar te kunnen krijgen, maar, tegen half een was het dan ook zo. Nu was het (voorlopig) wel de laatste keer dat ik volle bak bestel, want, vanaf donderdag bestel ik geen moer meer, natuurlijk, ik moet zaterdag al die handel ook weer uit de resterende kasten en kisten halen. Niet dat dat het probleem is, maar het spul moet dan ook nog eens netjes ingepakt, geboekt en afgevinkt worden en voor transport klaargezet worden en dat is een heidens karwei, weet ik uit ervaring.
Ondertussen is het donderdagavond en heb ik niets meer aan vracht besteld om morgen binnen te laten komen. Ik had vandaag ook zo goed als geen vracht en was na vijftien minuten klaar op mijn afdeling. Vanmorgen natuurlijk de restanten, (nee, ik heb uitgelegd war dat betekent, dus niet vragen naar de bekende weg, zoveel mogelijk weggewerkt en tja, vanaf negen uur was ik op zoek naar werk. Schoonmaken? Goh nee, met al die bouwvak mannen over de vloer me al dat geboor, gezaag en geslijp? Dat heeft geen zin. De afdeling spiegelen? Ja, dat wel. Dat is natuurlijk altijd een aardig gezicht, maar ja, er viel weinig te spiegelen, de halve afdeling was al leeg.
Dus dan maar wat hulp verlenen aan collegae die nog wel wat te doen hadden en zo werd het tijd voor de vracht van rond tien uur. Ik zag de vrachtwagen voor het pand staan en liep richting in-/uitgang. Ik passeerde een lege kassa, in ieder geval, een kassa zonder klanten (dat gebeurd nooit, eigenlijk) waar alleen een stomverbaasde cassiere me geschrokken aankeek. Ik schrok zelf ook. Ik voelde aan mijn hoofd, nee, ik had niet opeens haar gekregen, mjn rimpels zaten er nog en mijn oren waren nog net zo groot. Mijn gulp stond niet los en ik had eigenlijk geen idee waarom ze zo geschrokken was, tot ze, met een bevende vinger wees naar een paar gasten die met een volle VOMAR boodschappen tas, net haar kassa waren gepasseerd, zonder boodschappen af te rekenen, overigens. Ik zag het lijk dus al drijven. Ik rende achter die gasten aan en brulde naar de collegae, die ondertussen naar buiten waren gelopen om de vracht mee te helpen lossen: 'Houd ze tegen, stop ze!'
De collegae hadden me meteen door, maar ook de dieven, die kennelijk Nederlands spraken, of het, in ieder geval, verstonden. Ze zetten, met de tas vol gestolen boodschappen een spurt in, de hoek om, langs het 'containerpark' en waren bijna verdwenen, totdat beide collegae hen bijna hadden ingehaald.
Toen besloten ze de tas met boodschappen maar niet meer mee te nemen en ze gooiden die voor de voeten van de jongens. Die stopten, de dieven hadden nu te veel voorsprong en namen de tas met gestolen spullen mee terug. Er zaten zeventig tubes van een heel duur merk tandpasta in, in totaal bijna 280 euro handel!
Maar het lef en de brutaliteit van die gasten. In mijn, nou ja onze ogen, waren het Polen/Roemenen/Bulgaren of zoiets. Daar krijg je op den duur een beetje een oog voor, gelet op de kleding en de taal die ze spreken.
FM1, die op het rumoer was afgekomen, gaf ons een compliment, we losten de vracht en ik had zeven dozen en pakken om te vullen. Tien minuten later, ging ik de collega van de zuivel afdeling dan maar weer helpen.
Lullig he, zo'n rustige dag?

1 opmerking:

  1. Allereerst goed gedaan jochie. Ik had ze ook eventueel bij de kladden gepakt die kut lui. Maar even voor mij FM1, FM2????? Leg even uit.
    Voor wat betreft de bestellingen met de hand, dat deden we toch ook bij de Marine. Dus dat komt vast goed. En een lullig dagje , toch niet zoooo erg.

    Groeten Huub.

    ps keep on writing.

    BeantwoordenVerwijderen