dinsdag 12 april 2016

Make me crazy! Effing Erdogan!

Afbeelding voor het nieuwsresultaat




Ik had een paar berichtjes geschreven over mijn oudste werkliefde, de KM. Ik had wat kritische kanttekeningen gemaakt over officieren en zo en ik verwachtte daar niet al te veel respons op. Maar: wat schetst de verbazing? De verbazing schetst dat minsten 167 mensen het tweede Blogje uit die reeks gelezen hebben! Maak me gek! 167 pax, minimeus die mijn Blog lezen! Ik ben plotsloos sprakeklap, zeg maar, maar waarvoor wel dank, alle lezers en ook heel veel dank voor de leuke reacties erop! Zo te merken leeft het onderwerp, gezagsdragers bij de marine, of in het leven, nogal.

Goed, de lief en ik zitten in de buurt van Herpen, nee, Herpen, niet die ziekte, in een fraai huisje. Sober maar ja, alles der op en der an, dus wat wil je nog meer. (Zoek tussen Oss en Nijmegen en je vindt het dorpje.) Ik kreeg, zit even bij de receptie van het park te nettelen, een leuk berichtje mee. Wegpiraten, fietsende dan, die door de wouten ter orde worden geroepen en terecht. Onder die groep zitten allemaal wannabe Contadors en Cancellara;s en zo. Hufters op de weg en ik neem, zoals altijd, afstand van al die dwazen. Zelf heb ik een koffer vol met groene ventieldopjes, overigens.
Even een opmerking over andere verkeershufters: afgelopen week kwamen twee maten en ik terug van een bezoek aan een zieke collega. Twee motorduivels brachten het verkeer zo in gevaar dat er bijna een kettingbotsing ontstond. De hufters scheurden met dik 120 over een gevaarlijke provinciale weg meerdere malen over een doorgetrokken streep, dik het verkeer in gevaar brengend. (Voor de kenner: het was op de weg vanaf Purmerend  naar 020 Noord, die langs het kanaal.)
Afgelopen zondag brachten we de oppas poes terug naar haar eigen huis. Weer op een provinciale weg met dubbele doorgetrokken middenlijn werden we achtereenvolgens door een Audi, hufterbak bij uitstek, en een Ferrari, pooierbak bij uitstek, ingehaald. Beide wagens reden minsten 130.
Tja, die krijgen lekker puh geen groene ventieldopjes.

Maar het ergste nieuws kwam vandaag weer eens uit de hoek van de sultan van Turkije, de moslimheerser van het Ottomaanse rijk, de dief van Europa, de dictator, ene Erdogan. Was de man al een dictator aan het worden door in eigen land allerlei kranten en tijdschriften te censureren, door Tv programma's te verbieden en door journalisten op te pakken,nu steekt hij zijn klauwen uit naar onze, westerse en democratische, wereld en wel naar onze vrijheid van meningsuiting. Was er een maand of zo geleden al een soort rel omtrent een liedje dat de spot dreef met de tiran, nu klaagt hij weer een Duitse satiricus aan, omdat die hem nogal vernederd. Nou mag je natuurlijk allemaal mensen aan gaan klagen, gelukkig wel, in het westen, maar ja, er bestaat zoiets, ook in het westen, in het echte Europa dus, vrijheid van meningsuiting. Goed, bepaalde groeperingen mogen niet worden beledigd, waaronder het koningshuis, maar een politicus valt daar niet onder. (Binnenkort komt van Gerard Aalders een boek uit dat gaat over "majesteitsschennis." Ik ken hem vrij goed en het zal wel weer een klappertje worden.) 
Hoewel die Erdogan zich wel voelt als de gekroonde sultan van de Turken, is hij natuurlijk gewoon een eng en naar burgermannetje. Enge en nare burgermannetjes mogen gewoon beledigd worden hoor, Van 't Hek doet dat al jaren, niet doorhebbende dat 'ie zelf ook zo'n naar en suffig ventje is. Steeds maar zingen over dansen in Parijs, nu ja, die BS dan. Toch heeft Erdogan aanklacht tegen de Duitse humorist ingediend. (Ja, Duitse humor, het blijft moeilijk, Duitsers en humor. Jullie kennen allemaal de mopjes over de dunste boekjes ooit? Een van die boekjes heet dan: Duits moppenboek.
Maar goed, Maedel Merkel is nu nog al in verlegenheid gebracht, want ja, het verdrag (over vluchtelingen) met die l.. de eerste, moet natuurlijk doorgang vinden. Nu eens kijken hoe zij "das schaft". Laat ze vervolging van de cabaretier toe, dan verliest ze haar smoel natuurlijk. Laat ze het niet toe, dan verliest ze haar geliefde biggenwipper vrindje, Erdogan.
Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen.

Goed, nogal kort want in haast geschreven, ik heb nu eenmaal maar even. Ik ga nu een biertje happen, zwaar man, zo een vakantie in de zon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten