vrijdag 3 februari 2017

Ergernissen!

Man, man, man. Wat kun je jezelf toch af en toe, nu ja, heel vaak, ergeren aan bepaalde figuren en/of bepaalde gebeurtenissen. Dit wordt dus een heel persoonlijk verhaal en ik begrijp dat je of jullie daar niets "mee kunnen" of het "geen plekje kunnen geven", om maar eens wat ergernis wekkende uitspraken te doen. Ik ga mijn ergernissen ook niet helemaal af in lijn van erg tot heel erg of zo, ik schrijf gewoon op wat me voor de loop komt.
Om te beginnen en da's wel wereld nieuws, denk ik, is er die man Trump. Ik ben er van overtuigd dat hij de wankele vrede die we na allerlei gedoe over de MH17, de inval van de Russen (Poetin, ook al weer zo een galbak) in de Oekraïne en op de Krim, door het geduld van Obama weer eens behaald hadden, tot het hele grote niets heeft terug gedraaid en dat de wereld er nu een stuk rottiger uitziet als, zeg maar, een maand of drie geleden. De twee stromen die de grote VS nu verdelen, de pro en contra Trumpianen, dragen ook niet bij tot mijn minder geërgerd zijn. De vreselijk positieve houding van Poetin tegen zijn holmaatje Trump vind ik ook heel ergerlijk.
Theresa, met een "h" na de T, May je weet wel, de Rutte van het VK, met haar abjecte afkeren van de EU is natuurlijk al helemaal geen boodschap van blijheid. Trump en May zullen er samen voor zorgen dat de voorzichtige klim uit het economische dal dat de wereld beheerste, wel zal worden teruggedraaid.Engeland, nu ja, het VK, gaat zich weer hullen in hun "splendid isolation" en de USA zal weer mee doen aan de Monroe doctrine. Slechte zaken allemaal.
En ja, dan die belangstelling van de commerciële omroepen voor nog steeds de Geers en Goors als hun uithangborden? GVD de GVD de weet ik veel, wat een gehannes met die twee valse nichten en ik bedoel echt: valse nichten. De Belse tv heeft een programma gemaakt over die twee en ik zag er stukjes van. Hoeveel plaatsvervangende schaamte kun je als Nederlander verdragen? Man, dat is zo ziek!
Wat ook ziek is is de houding van de mensen in hun autootjes tegen de andere verkeersdeelnemers. Ja, ik rijd ook auto en ja, ik neem de andere mensen serieus en ja, ik stop voor mensen op zebrapaden en voor mensen die op de fiets over een rotonde gaan. Helaas gebeurt dat mij niet zo vaak. Ik ben vandaag al bijna twee keer voor mijn 'kier' gereden door van die verkeerde verkeer Harry's. Een keer terug lopend van de bakker en de tweede keer op de fiets, terwijl ik gewoon voorrang had, ik kwam van rechts.
Nu ja, ook de praatprogramma figuren, lees een eerdere Blog, irriteren heel erg.
Ik zag die vreselijke en eigengereide Jan Mulder en die idioot linkse Dolf Jansen in een programma, zoals jullie al hebben gelezen en man, ik ben een week aan de diarree geweest. Ergernissen volop, dus.
Ja en dan nog eens die actie van die Nederlanders, hoewel je in het onderhavige geval je het woord Nederlanders met een kleine' n' zou willen schrijven. Die policor figuren, het was geloof ik in Rotjeknor, maakten een 'keten voor de veiligheid' rond een moskee in de, overigens hele fraaie, havenstad. Dat was omdat er een mangoogelle gek in Canada was geweest die, in Quebec, een aanslag had gepleegd op moslims die voor het gebed waren gekomen. Triest, heel triest en hopelijk wordt de moordenaar veroordeeld tot tachtig jaar eenzame opsluiting.
Maar: waarom maken 'christenen' een cordon om een moskee? Ik heb nog nooit moslims een cordon zien maken rond een kerk of kathedraal. Zelfs niet na de bloedige aanslagen in Brussel, Parijs, Madrid, Londen of waar ter wereld maar ook! Waarom zijn die mensen zo policor? Waarom zijn zij van die vreselijke "Gutmenschen?" Laat de moslim wereld eerst maar eens protest marsen of demonstraties houden tegen die afgrijselijke terreur die uit naam van hun godje wordt bedreven. Pas dan geloof ik hun oprechtheid. Nu erger ik me aan al dat gelu..! Vanmiddag nog was er een tot dat vreselijke geloof bekeerde nl vrouw, met "hoofgoek", die verklaarde dat de moslims het slachtoffer waren en dat zij, als moslims, te weinig bescherming kregen van de staat der Nederlanden.
Ik had al diarree gehad, maar toen moest ik ook nog heel erg braken.
Het zal wel griep zijn zeker?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten