dinsdag 31 januari 2017

Praatprogrammas/Talk shows? Wat moet jer der mee?

Gisteravond, of was het nu in de herhaling vanmiddag, in ieder geval het was in afwachting van een favoriet en wel een heel ander soort programma, "zapte' ik wat rond op de tv, in afwachting van die favoriete serie of dat favoriete programma dat op 'De Bels' zou beginnen, zeg maar. Al zappend kwam ik een NL zender tegen waarop een "Praatprogramma" werd herhaald. Ik heb geen idee, nu ja, wel natuurlijk, welk programma dat was. Het was DWDD, De Wereld Draait Door, een favoriet tv programma van de linkse kerk, zijnde de VARA. Het wordt gepresenteerd door ene Mathias van Nieuwenkerken of zoiets, ik ken hem nauwelijks, wat tot mijn eer strekt, maar in ieder geval een mannetje dat zich heel popi opstelt en zich zelf ook nog eens heel popi vindt en ook nog eens koketteert met zijn popi zijn. 
In mijn ogen is het een simpele boeren man, die een kop met krullen heeft die hem waarschijnlijk aantrekkelijk maakt bij de vrouwelijke kijkers. (Of ben ik nu in de war met ene Pauw?) Ik vind hem, nu ja, hen beiden, het totale niets. Ik vind hen de totale leegte. Zijn/hun gasten zijn natuurlijk ook van elke diepgang verschoont, heet dat zo, diepgang? 
In ieder geval, ik zapte dus wat rond en ik kreeg de herhaling van die DWDD in beeld. Met als gasten: Dolf Jansen en Jan Mulder! GVD de GVD de GVD! Als er ooit mensen zijn geweest die allebei een dubbel nekschot hebben verdiend, nu ja, je begrijpt het. Wat een galbakken zijn die twee. Individueel zijn ze dat al, maar zet ze samen in een  praatprogramma geef ze klapvee, het publiek, en dan gaan ze helemaal los. Zulk dom gezwets als die beiden uitstoten, zo bevoordeeld anti rechts en zo pro links, hoor je niet vaak. Nu ja, het is natuurlijk de mode om flink links te zijn. Nu ja, mode? Je komt door dat gekakel wel in talk shows terecht, nietwaar? En die leveren je, per keer, toch wel een aardige duit op, denk ik.
Beiden hebben poen als water, ondertussen, wonen in chique woningen, rijden in vette pooierbakken, doen linksig als de neten, maar zijn natuurlijk rechters dan Rutte of Trump. Man wat errug!
Dat geldt ook voor dat maatje van die Nieuwerkerke, die Pauw, overigens, ook al zo een flits figuur. Ook altijd bezig met zijn uitstraling en nooit met de inhoud van zijn programma. Maar ja, dat is evenredig zo voor elk praatprogramma. Neem nu Humberto Tan? Aardige man, maar of hij nu wel slim genoeg is om een programma te presenteren dat over echte moeilijke zaken gaat? Nee, dat denk ik niet. 
Jinek? Nou ze heeft de zaken redelijk voor elkaar, zou je zeggen. Ze is slim en redelijk liberaal. Maar ook zij gaat de bietenbrug op, natuurlijk. Zo laat ze junk en zogenaamde dichter Deelder haar programma zogenaamd verkloten. Deelder heeft natuurlijk weer eens teveel pillen geslikt, zogenaamd, en verstiert, zogenaamd, haar programma, door allerlei gelul te vertellen en zogenaamd te klieren in haar programma. Geloven jullie het? Nee, natuurlijk niet, ik heb slimme lezers. 
Al de zogenaamde "opspraak" zaken, zijn allemaal doorgestoken kaart. 
Goed, je kunt het gesprek tussen Willem Frederik Oltmans en Adriaan van Dis, alweer twintig jaar geleden, hoor, . misschien wel plaatsen als een echte rel, maar ja, ik geloof de tv mensen al helemaal niet meer. Misschien was dat ook al allemaal in scene gezet.
Ik geloof de zogenaamde praatprogramma's/Talkshows gewoon niet. Net als die magoggels van de "emo" televisie, zoals het Familiediner en zo. Alles is getrukeerd en in scene gezet.

Heel binnenkort krijgen we weer de shows over de politieke keuzes die 'wij' Nederlanders gaan maken. De verkiezingen komen der an, natuurlijk. Kijk naar de omroep van je keuze. Je zult zien dat elke omroep haar programma over die verkiezingen heeft en haar "voorlopige" uitslag/voorkeur zal hebben. VARA? VPRO? AVRO? MAX? De rest? Ze zijn allemaal gekleurd naar de oude waarden, nog steeds de oude verzuiling, natuurlijk. Nee, geen verandering in Hilversum, nee, absoluut niet. Dat is eng, schijnt het.

Dus ja, binnenkort, de verkiezingen zijn der al snel, krijgen we weer allemaal gasten zoals De Hond en zo op de buis, die ons allemaal gaan vertellen en ook nog eens gaan verklaren waarom we wel of niet zo of zo moeten stemmen. Die lui doen dat allemaal in de bovengenoemde praatprogramma's, neem ik aan.
Gelukkig heb ik nog veel boeken die ik nog moet lezen. Ik zal mijn hokje rood maken, niet beïnvloedbaar door welke presentator of onderzoeker dan ook.

ik hoop dat jullie allen gewoon stemmen vanuit je geest en je hart. Op de partijen waarvan jullie, beste lezers, denken dat ze goed zijn voor ons en ons land!
Wijsheid in die keuze! Ik zal al jullie keuzes respecteren, natuurlijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten