woensdag 9 augustus 2017

Wie heeft de langste?

Ja de internationale politiek, USA vs Noord Korea, lijkt een spelletje dat wij, jongens (Nescio zou iets zeggen over: jongens waren we, maar wel goeie jongens) en der nog veel meer over te vertellen hebben, zoals knullen dat vroeger, maar noch, ooit deden. Wie kan het verste plassen en wie heeft als knul de langste je-weet-wel?
Ik deed daar, natuurlijk, ik was toen nog jong en nog een normale vent en nog geen maffe stukkies schrijver, aan mee. Dat doen knullen, zo zit dat in onze genen of in onze hormonen, weet ik veel. Met een aantal vrienden deden we, toen, ons best om de wereld naar onze hand te zetten. Ooit veroorzaakten we een fik op de (bijna oudste) begraafplaats van mijn geboortedorp, het trotse, maar volkomen onbekende Gasselternijveen. Bijgekomen van die rolberoerte? Gasselternijveen was, een honderd jaar her, wel een van de plaatsen met de meeste geregistreerde kustvaartuigen ter wereld ja? Drie rederijen telde het kleine (1800 inwoners) dorpje, met wel zestig schepen. Nu ja, ik zou moeten zeggen: soit, maar ik zeg: laat maar.

Goed, der zijn twee mannen in de wereld die absoluut, ondanks hun redelijk gevorderde leeftijd, nog steeds heel puberaal bezig zijn met een wedstrijdje 'Ver piesen' of met een strijd van: 'Ik heb een langere dan jij hebt!' Juveniele taal allemaal, natuurlijk. Taal van nog steeds niet volgroeide mannen/mensen. Ik geef toe: kerels blijven vaker kinderen dan vrouwen, deze (vrouwen dan), heerlijke, wezens worden sneller en, lijkt het wel, slimmer volwassen.
Dus: de megalomane magoggel Kim Im Fokket zegt dat hij de USA de oorlog zal verklaren, maar dat is een, door mij, verkorte versie van een van zijn vele lange, naargeestige en moeilijke speeches. Hij wil namelijk Guam raken een eiland zuidoost van Noord Korea, waar de USA al een dikke 120 jaar er voor het zeggen heeft! (Lees, wil je meer weten over dit eiland dus over de Spaans-Amerikaanse oorlog rond 1900.) 
Tja, wat moet je nu zeggen of denken? Hoe gek kan een mens zijn? Hoe megalomaan* kan een mens zijn? Hoe dom kan een mens zijn? Die Kim heeft geen idee wat hij gaat beginnen na zijn dreigement! Ik heb der eerder een Blog over geschreven: Die idioten die het WTC, en dus daarmee direct Hank de Yank, aanvielen, of de Japanners die de Yanks aanvielen op Pearl Harbor. Wat is er nu over van die (middeleeuwse en achterlijke) landen? Waar is Saddam H? In welke oceaan is Ibn B. opgevroten? Welke welstand hebben die idioten in die vreselijke, want vrouwvijandige en mensonwaardige landen nog? Dus ja, die marmottenkop kan dreigen wat hij wil, maar het gaat niet gebeuren. Hij gaat naar de haaien, met dat maffe gedrag!

De USA heeft, zover ik begrijp, de meest machtige defensie industrie ter wereld. In dat land zijn  de zogenaamde anti raket raketten uitgevonden. Die raketten hechten zich aan een vijandelijke raket en brengt hem ver voor zijn doel neer. 'Maar als het nu een nucleaire raket is?' Nee, dat durft Sonny Ill F..., ik bedoel nu niet The Don, al helemaal niet. Als je al mag/moet geloven dat die Noord Koreaan kernraketten heeft? Ik geloof daar geen en moer van. Die Noord Koreanen lopen mijlen en jaren achter bij ons, nu ja bij de Yanks, hoe krom hun land ook in elkaar zit. Raketten? Ja, die hebben ze, maar dat is niet zo een hele moeilijke industrie, hoor. Robert Congreve, in de tijd van Napoleon had ze al, de Moffen onder Hitler hadden ze al, maar Ballistische kernraketten in Noord Korea?
Nee, ik geloof het niet.

Helaas: Trump heeft ze dus wel en in dat opzicht piest hij nou net een meter verder dan die Illman. Dus heeft hij nou net even een langere je-weet-wel dan die marmottenkop. Gaat/kan hij die dingen gebruiken? Trump dan? Nee, natuurlijk niet! Hij kent zijn geschiedenis dan wel niet zo letterlijk, maar het Congres wel. Nee, ik laat me niet opnaaien in deze 'komkommer nieuws tijd' door dat soort berichten.
Twee domme gasiies di het verste willen wateren? Laat ze gaan. Maak je niet te druk! Stoere taal, zoals je vaak hoort op de schoolpleinen van je kinderen of kleinkinderen.
Ik ga morgen weer een lekker eindje fietsen, ik laat me niet opnaaien, hoor!

*megalomaan: een idee, wij zijn beter dan jullie, het gewone volk, die bij vooral mensen in hogere posities voorkomt, met name bij officieren, bankdirecteuren en bij Jonkheren!

1 opmerking: