dinsdag 22 december 2015

Opgemerkt! (Ook Sisi weer, zucht!)

Dus ja, het is weer winter, officieel dan. Geen echte winter dan, het is te warm en er is al helemaal geen mogelijkheid voor "winterpret" en volgens het KNMI ook binnenkort al helemaal niet! F... it. De Parijse klimaat akkoorden, van net terug, hadden het nog zo beloofd. Nee, natuurlijk niet, dat is onwijs, maar we zijn wel een stap verder gekomen, nu ja, ze, de onderhandelaars! 
Maar ja, hoe dan ook, ik wil wel wat schrijven over dingen die ook niet helemaal goed gingen of juist wel, maar die voor mij opmerkelijk waren de laatste dagen.

Opmerkelijk 1.
De TdF start in 2017 in Düsseldorf! Ja, in Duitsland. Het land, nu ja, de Tv zenders van dat land, die jaren lang het "fietsen om het eten", de beroeps wielrennerij, dus, had uitgesloten van hun zenders. Waarschijnlijk heeft de serieuze en hartgrondige manier waarop de UCI en al hun bijkantoren, het aanpakken van de "dopage" aan banden heeft gelegd, er wel iets mee te maken. De Duitsers zonden overigens alles uit wat met Atletiek (ook heel besmet) en zelfs alles wat met gewichtheffen te maken heeft. Over dat gewichtheffen: In Bulgarije zijn er de laatste maanden drie sporters op doping betrapt, in Roemenië ook nog eens drie en in India zelfs 21. Tja, wat dan te denken? Dus de Duitse Tv weet nu, hopelijk, dat het fietsen, door veel inspanningen, een "saubere" sport is geworden.

Opmerkelijk 2.
De FIFA heeft eindelijk twee van de grootste en meest corrupte magoggels in die organisatie, Blatter en Platini geschorst. About effing bloody time, zouden wij, Nederlanders, zeggen. De schade en schande waarmee die groot graaiers hun poen verdienden is werkelijk te zot voor woorden. Ik ken de voetbalwereld nauwelijks, maar ik denk dat, als de hele beerput opengaat, er nog wel eens wat rekeningen ter vereffenen zijn. Nu is dat hele voetjebal wereldje nog al ondoorzichtig, omdat er veel te veel belangen, lees, geld, meespelen, en ja, "waar geld de hoofdrol speelt, verdwijnt de rede en vooral de eerlijkheid, dat is duidelijk." (Quote van Paco Saul.)

Opmerkelijk 3.
Gordon, ja, hij heet heel erg anders, heeft gelukkig en eindelijk zijn afscheid aangekondigd. Dus: is hij over een week of drie weer terug op de commerciële omroep. Triest. Zo een mens moet, voor zijn eigen bescherming, in een plek worden gestopt waar de zon nooit doorkomt. Is er in een vaag land, waar ze geen gevoel voor humor hebben, nog een plek over?

Opmerkelijk 4.
Ik had gedacht, meegekregen en gehoopt, dat ook Paul de Leeuw nu eens eindelijk, veel te laat en al helemaal over zijn datum heen, zou eindigen met wat hij: 'mijn carrière' zou noemen! Maar, nee, nee, nee, ik zie hem nog steeds voorbij schuiven in allerlei spotjes! Ik wor nie goed!

Opmerkelijk 5.
Sisi. De film serie! Ja, ik weet het. Da's niets. Daar mag je niet naar kijken! Dat zijn films voor oudere dames en, nu ja, dames, dan, die graag snotteren bij het zien van die film serie. Sisi, het leven van de Keizerin van Oostenrijk. Laat  me je meteen uit de droom helpen. Ik heb, gisteren en vandaag, weer deel een en twee gekeken. Het zijn prachtige "kostuumfilms" die net zoveel met de werkelijkheid te maken hebben als de kat die een koe leert spruiten te plukken. (Oeps ik haal wat metaforen door elkaar?) Maar, het echte leven van die keizerin heeft Niets te maken met die films, hoor!

Opmerkelijk 6.
Het "glazen huis". Ieder jaar weer een ergernis! (In mijn ogen, natuurlijk!) De hele Tv wordt dagenlang vervuild met een zooitje zakkenvullers die, grof graaiend, en een hoop krediet krijgend, nog eens een hoop poen in der lui, ook al niet lege beurzen steken, onder de noemer van het "glazen huis", waarmee ze dan ook nog eens hun eigen semi-heiligheid willen benadrukken omdat ze goed doen voor een of andere instelling! Ene Jolink, een man die een bandje had, dat 'boeren muziek' speelde en waarmee ik dus helegaar niets heb, integendeel, veroordeelde die gasten en beledigde ze tot op het bot en terecht! Die Jolink is een uitgerangeerde "ouwe l.." een rocker van niks, zoals ik dat zie dan, een man die de zogenaamde "boerenromantiek" aanprees. 'Boeren deden de wereld leven', zong de man, zich, denkelijk, niet bewust van die giga varkensstallen en de negatieve (milieu) invloed van die vreselijke grote en technologische bedrijven. "Heuken", moesten die boeren, terug naar de aarde en zo! Bier zuipen! Naar de aarde terug! De man had uiteindelijk veel geld, maar had totaal geen enkel idee wat boeren in het echt deden, denk ik!

Nee, boeren zijn belangrijk, heel belangrijk, maar romantiseer er niet over! Romantiseer eerst maar eens over de verpleegkundigen of de verzorgenden van de zieken/ verpleegden of verplegenden of de mantelzorgers in de wereld, vind ik.)
Maar goed, die Jolink vond dus dat van dat glazen huis het allemaal maar zielig gedoe en hij bedacht dat we onze donaties beter meteen aan het KWF konden geven! 
Man, je hebt, ik mot je niet, wel gelijk! Ik heb het meteen gedaan vandaag. Hopelijk stort dat glazen huis in, zonder ongelukken, natuurlijk, maar dat wel al die opgeblazen egootjes bedolven worden? En: dat ze nooit meer terug kunnen komen?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten