donderdag 8 januari 2015

Het nieuwe horen (deel een van veel, ben ik bang voor)

Dus ja, dus wel. Ja, ik weet het al jaren, mijn gehoor laat me behoorlijk in de steek. Ik heb er in het verleden wat mee gekoketteerd, maar de waarheid is anders. Ik mis veel van het gesproken woord. (Niet echt van het op melodie gezette woord of de melodie zelf, hoor, muziek in al haar geledingen is een emotie of een 'kunst' vorm zo je wilt, die me, net als beeldhouwkunst of ballet, niet kan bekoren. Maar: ieder zijn smaak, natuurlijk. Dus na veel en lang, jaren lang, zelf onderzoek en introspectie, kwam ik er, nu al weer een tijd terug, achter dat ik toch wel echt aan een gehoor hulp moest gaan denken.


STOP/STOP/STOP/STOP/STOP/STOP
Het is nu donderdagavond en ik zit net mijn vrolijke kout over mijn gehoor even na te lezen en ik vind het er allemaal wat over. Wat loop ik nu te klagen over een ongemak? Ik zette gistermorgen, we gaan oppassen op de kleinkinderen, de Tv aan en ik hoorde de meest vreselijke berichten en ik zag de meest nare beelden. In het land waar de grondwettelijke rechten zijn uitgevonden, nu ja, naar Nederlands voorbeeld dat dan wel, zijn de basis wetten van die grondwetten met voeten, sterker met onmenselijke en primitieve poten moet ik zeggen, getreden. Een aantal, nog uit de oertijd stammende verre voorvaderen van de primitiefste mensensoort, met een van de meest primitieve geloven ooit, een aantal islamieten, alweer, heeft gevonden dat ze, uit naam van hun god, van hun profeet, mensen mogen vermoorden omdat men, die gelovigen dus, zich niet konden vinden in de vrije meningsuiting. De vrije uiting van mensen in meningen, in woord, geschrift en taal en beeld. Men voelde zich beledigd, dat gebeurd bij die gelovigen nogal vaak, om afbeeldingen die hun geloof zouden raken. En ja, dan ga je de vertolkers van die meningen dus vermoorden. Want, dan heb je wel even goed gezegd hoe de wereld er in je beperkte en primitieve denkwereld in elkaar steekt.
Dat de westerse, nu ja, niet islamitische mens, zich overigens helemaal niet kan verenigen in dat benauwde, enge en primitieve denkwereldje van jou, mohammedaan, waarin je homoseksuele medemensen en meteen ook maar andersdenkenden zoals christenen en Joden, beziet als dieren, waarin je dieren slacht zonder ontzag voor het leven, dat je een denkwereld onderhoud van een achterlijk en achterhaald geloof waarin vrouwen nog minder zijn dan de door jullie zo gewaardeerde geiten en kamelen, maar dat wij, de westerse en vrij denkende mensen ons ook beledigd voelen daardoor, komt niet in die verschrompelde en door haat gevoede en opgevoede breintjes van jullie kleine zielen binnen, geloof ik.
Hebben jullie enig idee, hoeveel haat er onder onze niet islam bevolking is tegen de uitspraken van die achterlijke imams, die mannen met jurken en baarden en met hun achterhaalde praatjes uit een tijd toen de kamelen nog spraken? En, hebben jullie enig idee hoeveel weerstand er tegen jullie is als jullie na dertig jaar in ons land, na dertig jaar van opsouperen van onze royale sociale voorzieningen, waaronder kinderbijslag, huursubsidies, werkeloosheid uitkeringen, het nog steeds verrotten om onze taal te leren en om mee te doen aan ONZE cultuur? Om na dertig jaar in ONS land nog steeds achter die ffing Arabisch talige zender te zitten die jullie vertelt dat het "thuis" zo veel beter is? Hoeveel weerstand roep je op, door na al die jaren nog steeds in je jurk en op je slippers en gebeden mompelend een supermarkt of andere winkel binnen te strompelen en zo aan te geven dat je niet in mijn wereld wilt wonen?
Aboutaleb, de door mij bewonderde burgemeester van 010, zei het zo mooi: "ROT DAN OP" en hoeveel meer Rotterdams kan ik het zeggen?

Oh ja, nou hebben we je door, schrijver, je bent een aanhanger van die partij die de moslims het land uit wil gooien. Nee, nee, nee. Ik ga, in deze Blogs niet en zal nooit aan politiek doen en dat klinkt nu wel heel goedkoop. Nee, ik heb mijn mening, ik laat me niet door een partij vangen en zal ook niet zomaar op links of rechts stemmen. Maar: ik ben nu helemaal klaar met de moslims en met hun zogenaamde lange tenen. Nee, ik hoop niet dat er onschuldige mensen de dupe gaan worden van die afschuwelijke slachtpartij in Parijs. Ik hoop niet dat er nu een hele zooi gebedshuizen worden aangevallen en er nog meer onschuldige mensen worden vermoord. Ik hoop van harte dat die daders gevonden worden en NIET omkomen in een kogelhagel. Nee, ze moeten tot het einde van hun leven in de bajes zitten en dan, bij hun dood, merken dat al die beloofde maagden ondertussen negentigjarige oude vrouwtjes zijn geworden, die al helemaal geen zin meer hebben in dattem!  

Die vrijheid van het woord oefen ik ook uit, namelijk. Ik schrijf af en toe dingen waar mijn "bazen", nu ja, honden hebben bazen, zegt een oud collega dan, helemaal niet blij mee zijn. Ik hoop dat ze dit Blog ook lezen. Want, mensen van De Keten woordpolitie, het blijkt wel dat het vrije woord ontembaar is, toch?

Oeps, ik kreeg al de eerste dreigmail binnen. Van een groepering die zich: "Grannys do have sex" noemen en zich aangevallen voelen omdat ik het had over negentig jarige vrouwtjes en hun noden.


1 opmerking:

  1. Moi Lucas.

    Blief schriev'm mien jong. Kin'st et allmaol zo mooi zegg'n. En potlood en inkt zal altied bliev'n.

    Huub.

    BeantwoordenVerwijderen